stolprojekt



före...




efter...



förstår faktiskt inte varför jag inte tagit tag i det tidigare...


Ser ni draken?

foto0713 (MMS)

Ser ni draken?


det här med renovering...

börjar sakta men säkert inse att jag tycker om det som är gammalt, visst jag gillar det nya också men vägen dit är en helt annan sak...

Just nu är ett blivande projekt köket... och ja vi ska slita ut hela köket och fixa nytt eftersom det inte funkar med den nuvarande köksplaneringen med en halvvägg mitt i och typ ingen arbetsyta...
Jag längtar tills köket är klart men redan nu är jag trött på renoveringen och då har vi inte kommit längre än till att vi (läs C) ritar i blå kubens köksplaneringsverktyg...

Han har en fantastisk förmåga att se redan innan hur det blir eller skulle kunna bli, jag har otroligt svårt att få den bilden, vilket resulterar i att han ritar upp alla mina och sina egna idéer så att jag ska kunna se och att jag trots det tröttnar väldigt snabbt... I lördags gick vi och tittade på kök och lösningar typ halva dagen, i måndags var vi tillbaka där igen för att kunna få hjälp av personalen (det var helt omöjligt på lördagen då det var folk överallt)

Jag vet vilka luckor jag vill ha
Jag vet vilka funktioner jag vill ha
Jag vet vilka bekvämligheter jag vill ha

Kan ingen bara trolla fram det tills imorgon?!!


Nu får det väl ändå räcka!

foto0704 (MMS)

Nu får det väl ändå räcka!


Välkommen!

Säger grattis till Nathalie och Daniel som fått en liten pojk!

Tänk vad lustigt det är att lilltjejen som jag vaktade många gånger helt plötsligt befinner sig i nästan samma livsfas som jag, småbarnslivet :)

och tänk va gammal min storebror är, för visst är man väl jättegammal när man är morfar? ;)

Tänkte passa på att vinna en till present till lillkillen så jag tävlar lite här




 

”Jag tävlar inne hos EN POJKMAMMAS VARDAG om ett valfritt påslakanset till spjälsäng från DARLINGEXPRESS. Var gärna med och tävla du också!
Tävlingen avslutas den 27 februari klockan 21.00″


det ordnar sig!

oj vad kass jag är på att uppdatera...

tiden går fort eller snarare så springer den iväg! och jag hinner knappt hälften av det jag tänkt hinna... men men vad gör det, jag har med åren blivit väldigt duktig på att prioritera och se fördelar med att låta tvätten vänta, disken stå kvar i maskinen eller trolla ihop mat. Man hinner med så mycket annat istället, mys och tid med varandra!

Det borde vara fler förunnat att kunna blunda för måsten och istället varva ner och tänka att det ordnar sig, för det gör det ju, kanske inte precis som jag tänkt från början men det ordnar sig och livet går vidare oavsett dammråttor eller inte :)

RSS 2.0