I en hög av mjukdjur somnade de stora igår...

foto0814_001 (MMS)

I en hög av mjukdjur somnade de stora igår, liten valde morfars knä. Har haft sköna dagar hos mormor och morfar under tiden det rivs kök hemma. Imorgon far vi mot uppsala, först en lunchdate jag ser fram emot (hoppas på att mina små huliganer är smälla) och sedan övernattar vi hos bästa stina innan vi far hemöver:)


Älskade Willvin får idag agera bad/arbetsv...

foto0801 (MMS)

Älskade Willvin får idag agera bad/arbetsväska till mig :) skyndade mig att ta den i morse ;)


Pusspojkar :) och dessutom skiner solen :)...

foto0798 (MMS)

Pusspojkar :) och dessutom skiner solen :) kan dagen bli annat än bra?


ondare än ondast....

har tokont i ena ögat, har kännt av det ett tag, att det skavt lite på samma ställe som jag fick en keps på för över ett år sedan, men  inte har jag tänkt nå mer på det heller...
idag gav det onda inte upp... utan ögat rann mer och mer och jag kunde vare sig blunda eller titta...
det hela slutatde med att jag via remiss hamnade på ögonkliniken här i stan, där fick jag träffa två underbart snabba och hjälpsamma kvinnor som konstaterade att jag hade ett sår på hornhinnan...
bläää vad ont det gör...
så nu tycker jag lite extra synd om mig...

det roliga i det hela var att läkaren sa åt mig att se till att sova tidigt och länge de närmsta dagarna, ta långa sovpass... då skulle detta snart läka ut sa hon...
jag berättade att jag hade en 1 åring och dessutom en 4 åring som är inne i drömperiod...
då tittade hon på mig och sa, men du jag tar och skriver ut en starkare salva istället ;)

tur i oturen så är det ju faktiskt bara ett sår och det går över!


RSS 2.0