det ordnar sig!

oj vad kass jag är på att uppdatera...

tiden går fort eller snarare så springer den iväg! och jag hinner knappt hälften av det jag tänkt hinna... men men vad gör det, jag har med åren blivit väldigt duktig på att prioritera och se fördelar med att låta tvätten vänta, disken stå kvar i maskinen eller trolla ihop mat. Man hinner med så mycket annat istället, mys och tid med varandra!

Det borde vara fler förunnat att kunna blunda för måsten och istället varva ner och tänka att det ordnar sig, för det gör det ju, kanske inte precis som jag tänkt från början men det ordnar sig och livet går vidare oavsett dammråttor eller inte :)

Kommentarer
Postat av: Petra

Håller med dig helt - det behövs mer mys och mindre måsten ;-)



Men jag misstänker starkt att en del föds med att blunda jämnt - andra kan aldrig slappna av - och då kan det vara läge att anstränga sig åt ena eller andra hållet ;-) Men visst är det en skön känsla att bara vara... just hushålls-måsten måste ju inte ske på sekunden ;-)



Kram - och skön och modig bild på diskbänken ;-)

2011-02-04 @ 07:35:42
URL: http://bloggen.willvin.se/
Postat av: Catarina

Så sant Mathilda! Försöker också tänka så... men det är inte alltid så lätt.

2011-02-10 @ 18:14:32
URL: http://vardagsdagboken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0