klart skägget håller på att lossna så många barn som han har pratat med!!!

Japp, oförskämt tidigt... grabbarna bestämde sig för att det var morgon redan 5, vaknar dom samtidigt är det omöjligt att få dom att somna om... men men... vi gick upp och vi hann med både bompa och dusch och morgonnokan (muppsans utmaning har fått in mig i goda frukostvanor, jag äter frukost!)innan det var dax att väcka Ina. Ina var inte sen på att göra sig iordning då hon väntade på bästa Kicki för att åka till ängekyrkan och öva lite med kören innan det var dax för framträdande.
Hon valde kläder omsorgsfullt och var mycket nöjd över flätlockarna i håret!



Väl hemma igen så bestämde sig fröken för att hon inte ville vara med på kvällens konsert, inte mig emot... jag hade lite svårt att få ihop hur vi skulle hunnit med allt om hon hade sagt att hon ville vara med...
istället fick vi besök av goda vänner och sen gick vi ner på julskyltning i staden...

Julskyltningen gjorde vi på barnens vis, dvs vi stod i en lång, iskall kö till tomtetältet och träffade tomten...
Ina försökte på vägen hem övertyga Alfons om att det inte var riktiga tomten eftersom hans skägg höll på att lossna... men han lät sig inte luras utan tittade på sin syster som om hon inte förstod någonting och förklarade att det var väl klart att det höll på att lossna så många barn som han pratat med!!!

Efter tomtetältet köpte dom 2 lotter och Ina hade turen att vinna, när jag var på väg att tala om för Alfons att han inte hade tur utbrast mannen som sålde lotter "oj vilken tur, du vann du med!" Så båda gick glatt därifrån med varsin fin liten nalle. Oerhört snäll man som inte ville bära hem en massa nallar. Dock tyckte Ina att det var konstigt att mannen visste att Alfons vunnit utan att jag hunnit säga vilket nr han hade... ;)

lite fiskedamm och sen gick vi hem för att laga mat, halvvägs hem stannade vi och tittade på fyrverkerier som sköts över staden, riktigt fint!


Kommentarer
Postat av: anna

Härligt att du har börjat äta frukost. Själv har jag börjat bli mer noggrann med att få i mig lunch tack vare utmaningen. Heja oss!! :-D

2010-11-30 @ 16:40:42
URL: http://annastipsarblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0