det är helt sjukt...

... hur fort veckorna bara försvinner!

en vecka har vi varit hemma från vår sportlovssemester. Vi startade med att fara ner till norbo och lämna barnen hos underbart snälla mormor och morfar. Lördag morgon åkte C och jag vidare mot Sthlm och Clarion Sign.
För över ett år sedan hade jag nämligen turen att vinna en övernattning hos dom, men först nu hade vi chansen att kunna fara på den helt själva utan barn.
Fantastiska mormor ställde upp och tog krångligast nattgustav och det är vi väldigt tacksamma för!

Clarion Signs "lyx för 2" var verkligen lyx för 2
på rummet möttes vi av vin, choklad och jordgubbar, under em badade och bastade vi på selma cityspa och senare på kvällen åt vi mat på Aquavit grill & raw bar.
När det gäller maten så kunde jag inte fått bättre för och efterrätt och jag kunde dessutom konstatera att jag faktiskt inte gillar anka ;)

Nåväl, vi återvände till barnfamiljens verklighet och skulle semestra lite med barnen också, åkte stora båten som dom länge önskat och tänkte att vi kunde variera oss lite och tog den röda istället för den blå...
så här i efterhand kan jag ju säga att vi skulle hållt oss till det vi kunde...
på vägen dit lyckades 3 av 5 bli matförgiftade, 2 kräktes hela natten, den 4 kräktes av bara stanken och tack och lov klarade sig minstebror!
leklanden var kanske lite kul men inte särskilt stora och fulla av finska barn som får väldigt mkt "learning by doing" i sin uppfostran... dvs dom går fram på helfart hela tiden och stoppas knappt av att det gör ont, vare sig på sig själva eller andra...

så om jag ska sammanfatta sportlovssemestern så blir det tummen upp för morfar och mormor och Clarion sign och väldigt mycket tumme ner för Viking Line...

och när jag ändå är inne på tummar så kan jag berätta att jag förra veckan fick ett paket från Willvin, innehållet i detta får helt klart tummen upp, ska se till att fota det och visa senare!


Kommentarer
Postat av: Catarina

Men usch vilken ledighet ni fick! Inte kul med sjukor!

2011-03-17 @ 21:09:07
URL: http://vardagsdagboken.blogspot.com
Postat av: Anonym

om vi bortser från matförgiftningen hade vi det ganska mysigt även på kryssningen ;)

2011-03-17 @ 21:11:23
Postat av: britta bloggar

Kul att du är med och tävlar! Lycka till!

2011-03-17 @ 22:42:46
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Elin

Hej! Du har vunnit en tävling på www.ragazze.se! Maila mig din adress så postar jag fryslådan på posten!

2011-03-21 @ 20:47:32
URL: http://www.ragazze.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0