det tar sig...

vet ni vad?
vi har snart ett kök igen!!!!

kan erkänna att de sista veckorna har varit mer än lovligt dryga med disk i badkaret och trolleri för att servera lunch och middag... men nu så börjar jag se ljuset igen!
ikväll eller inatt kanske jag ska säga har jag faktiskt kört diskmaskinen och bara det!!! kunde inte hejda mig utan var tvungen att köra den fast den inte blev full, tog med några rena tallrikar bara för att se hur det skulle bli, dom behövde nog en ordentlig disk efter all badkarsdiskning ;)
Bilder på köket kommer, ska se om jag kan leta fram några gamla bilder också så ni får se vilken fantastisk skillnad det är!

Storskruttarna är hos farmor i stugan och myser och lillfisen och jag vi har haft en em/kväll i leendets tecken...
Vi lämnade av de stora i Birsta där farmor hämtade och sedan gick vi i lite affärer, nya skor till honom inhandlades och han flörtade rätt rejält med expediterna.
Han tog sig friheten att sova middag väldigt sent och väldigt länge vilket gjorde att han var vaken rätt länge, kvart i tio gick vi in i affären för att handla diskmaskinssalt och spolglans som man tydligen skulle använda i en tom maskin innan man fick använda den på riktigt...
Under vår lilla stund i affären spred den lille charmören leenden omkring sig. Vi hämtade lite mat direkt efter och där fortsatte han att prata och le.
Och ett leende har snabb effekt!
människorna han tittade på, log mot, vinkade till
många gick från lite trötta, sura till att le dom med en del kostade på sig att prata lite med honom och andra vinkade. En kille på pizzerian gick från att torka tårar till att försiktigt börja le igen!

leenden och små ord kan betyda mycket...
och jag är glad att jag fick ge dig ett leende ikväll annika!


Kommentarer
Postat av: britta bloggar

Vad kul att du är med och tävlar, lycka till!

2011-07-09 @ 22:50:17
URL: http://brittabloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0