sammanfattning...

idag har jag lyckats hålla mig från småätande!
Småätande är en av de stora lasterna jag har och nu under muppsans utmaning har jag sakta men säkert bytt ut kakor och annat skit mot frukt och morötter, bara det är en bedrift, men idag har jag nog faktiskt lyckats utan onödig frukt också, duktiga jag!

Noka är en smidig lösning tycker jag men det är ju tyvärr inte alla smaker jag gillar, blåbär anser jag smaka sådär som hundmat kan lukta... men vaniljen slinker ner utan några problem.

Det bästa med noka är att jag håller mig mätt väldigt länge på "bara" en shake och det sämsta är att det är mjölk man ska blanda med. Smaken blir ju bättre men under min resa hade det varit lättare att blanda med vatten, gjorde det faktiskt en gång och det blev mycket blaskigare.
En annan jobbig sak är att jag glömmer att dricka så mycket vatten som jag borde, idag har jag varit duktig, kanske därför jag lyckats hålla mig från småätandet!

Skrev ju förut att jag skulle hålla mig från vågen ett tag och så blir det men idag insåg jag nåt annat skoj, ett par byxor som legat i garderoben sen långt innan graviditeten med G gick plötsligt att stänga!
Det om något känns som ett bevis för att noka funkar!

så noka kommer få bli del av min dag ett bra tag till, har en klänning jag använde på min brors bröllop hängandes i garderoben, den får bli mitt långa mål!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0