allt och ingenting...

har precis fått minsteman att sova, skönt väder att sova i vagnen så han somnade snabbt när vi gick och slängde skräp. Fattar inte hur snabbt det går att fylla upp en kasse eller två med mjukplast! Att ta bort plast, kartonger, glas och metall minskar verkligen sopmängden, men jag skulle gärna vilja ha kompost också. Eller inte ha en egen, jag skulle vilja ha en tunna att lägga enbart kompost i för jag är så lat att jag vill inte ta hand om den själv... eller vi har ingen riktigt bra plats att ha en kompost på...
Sorterar ni skräp?

Idag var det en skoj postdag! Willvin hade skickat en liten överraskning från Willvin Walkers! Tack Petra! och sen kom det ett jättepaket med blöjor! Jag trodde att jag vunnit ett paket men i själva verket var det 6 paket! Helt underbart bra, nu behöver vi inte handla blöjor på länge!

Vattnet har vi fått tillbaka också, stängde av det igår eftersom vi passar på att byta lite ledningar och avloppsrör när vi ändå har en uppgrävd gård... tror hela gården består av jordhögar och gropar nu... funderar på om vi inte ska låta nån hög ligga kvar över vintern så vi kan ha den som stjärtlappsbacke här hemma ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0