snö...

så var snön även här! Hurra säger barnen! Hmm... säger jag... skulle tycka att det var ok om jag vissta att den var här för att stanna, men har tyvärr väldigt svårt att tro det... skulle tycka att det var helt ok om C hunnit lite längre eller tom färdigt, men nu vet jag att det blir en massa mutter innan han går ut... så med en färdig tomt, fler minusgrader och mindre blåst skulle jag också ropa hurra, men inte idag...
tillråga på allt har jag heldag på dagis i morgon och jag ser alla genomblöta, halvsandiga overaller framför mig... med lite tur kanske snö är borta då och det är uppehåll ;)

Igår blev en lång kväll, Ina är inne i någon fas då hon har svårt att sova, tror alla barn går igenom den mer eller mindre, ni vet den där... mamma, är du där? mamma, jag måste kissa... mamma, jag är törstig... mamma, kan jag få sitta i soffan? mamma, täcket är knöligt...   I vanliga fall har jag tålamod till det, men en redan trött mamma som hade andra planer för kvällen än att lyssna på mamma... fick snabbt slut på tålamod... i kväll ska vi se om det går bättre om det blir en halvtimme tidigare i säng...

Nu måste jag sätta lite fart, insåg idag att jag inte hade så stor koll på barnens vinterkläder som jag trott... Alfons har kanonkläder för detta väder, dvs fodrade galonisar, men Ina var det lurigare med, lutar åt att hon får klä dubbla lager med de lite mer galoniga överdragen och nåt under, för med täckbyxor kommer hon bli genomblöt på typ tio minuter och hur kul är det att vara ute då?

Kommentarer
Postat av: Petra

hoppas ni får en fin dag - trots lite blaskig snö ;-)



Här hoppas vi att vi hinner göra några snögubbar idag - (men sen får snön gärna försvinna för mig... och återkomma den 1:a advent...)



Men åååh - jag tycker att det är svårt att få till bra vinterkläder - men här ligger det runt nollan nu så det får nog bli overallerna idag...



Kram

2010-11-10 @ 07:33:50
URL: http://bloggen.willvin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0