galen dag...

har haft en galen men bra galen dag idag.

Dagen började med att vi sov lite för länge, så Ina fick vakna snabbt för att hinna åka bil med pappa till dagis. Jag och Alfons skulle kunna ta det lugnt och städa lite och greja färdigt inför kvällen trodde jag. Han skulle ju inte till tandläkaren fören 11... men iom att vi skulle åka buss insåg jag att oj, vi måste åka 10... kom dit en timme tidigare och kunde som tur var leka lite på öppna förskolan som är i samma byggnad, det var babycafe men A var en riktigt duktig storebror som lekte lugnt med alla små :)

11.00 satt vi i väntrummet, fick otroligt nog komma in ganska i tid och jag tänkte att det här går nog vägen, vi hinner nog med bussen så vi hinner i tid till dagis... In kommer tandläkaren och börjar göra undersökning, efter en stund när jag märker på henne att hon tycker att hon är klar måste jag fråga, skulle vi inte ta bort tandtrollen idag? räknat tänder har vi ju redan gjort... (laga ett litet hål) och hon tittar förvånat på mig och säger jaså, har vi? oj då men då hade vi ju kunnat gjort det på en gång... tandläkarens miss på vad som skulle göras gjorde så vi missade bussen med ca4 min... riktigt surt och jag insåg snabbt att vi inte skulle hinna i tid till dagis...
När vi gått en tredjedel fick jag tag på C som kom och hämtade A, tur var det, jag halvsprang sista biten med G i vagnen och kom bara 20 min sent till dagis...

Så var det halvdag på dagis igen, nu har jag bara imorgon kvar sen har jag jobbat in hela det stora minuset vi dragit på oss... Halvdag på dagis brukar va rätt soft men just igår var dom en kort i personalen och As alla tandläkarspänningar släppte vilket resulterade i att han blev ett surmonster ;)

Jag slapp iaf stängning och skyndade mig hem för att hinna fixa mat och få undan det sista innan det kom massa trevliga människor för att titta på me&I kläder. Trevlig kväll blev det med glada människor och fina kläder :)
Barnen hade svårt att somna när huset var fullt i folk så det blev en sen kväll för dom...

Så nu på morgonen bestämde jag mig för att jag tar med dom till teatern dom ska se och lämnar dom där, känns elakt att låta dom först traska till dagis för att äta två äppelbitar och sen gå hela vägen tillbaka och lite till... jag har ju faktiskt möjligheten att låta bli :)

På tal om möjligheter... vad skulle ni ta med er om ni fick chansen att åka till rymden men bara ta med  5 saker som dessutom skulle få plats i en Willvin? Ganska klurig fråga och rolig... får du till ett bra svar så kika in hos Willvins facebooksida och kommentera någon av rymdbilderna, fint pris har utlovats till det klurigaste svaret... jag gissar på att det mjuka, mysiga priset kan bestå av en åkpåse ;)

Kommentarer
Postat av: Carolina

Tack för din kommentar, visst är det som så att "tävlar man inte så kan man inte vinna" - o de flesta "avundsjuka" kommentarer om att "åhh, vann HON nu igen" osv kommer ofta från personer som knappt tävlar alls själva... förstår liksom inte grejen, tycker inte man ska behöva försvara att man vinner tävlingar - det är ju SKOJ att tävla, delta och ibland vinna. :-)

2010-11-17 @ 20:59:09
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Sanna

SV: Tack så mycket! Är helt chockad över vinsten men otroligt glad.



Kram Sanna

2010-11-18 @ 13:20:58
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Postat av: madeleine

På söndag drar Noka del 2 igång, jag har ni skickat ut mail till alla som lämnat sin epost adress. Har du fått ett eller lämnade du inte din epost denna gång? Kram

2010-11-19 @ 15:10:20
URL: http://muppsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0