det får bli en lugn dag idag...

Idår var jag i stort sett hela dagen på barnens förskola, ja, jag  vet att det var lördag men igår visade sig en av nackdelarna med att ha föräldrakooperativ ;)
Innegruppen hade fått i uppgift att tapetsera om matsalen/köket/lilla läshörnan och det ska ske den här helgen.
Jag gjorde klart redan från början att vi måste prioritera vår dränering=cay måste kunna jobba ute, så jag skulle bara kunna vara med när vi hade barnvakt.
Farmor var här hela dagen igår och det gick jättebra, Gustav hade testat henne lite och Ina hade mest bara myst på och hjälpt farmor, dvs hon hade haft sitt bästa myshumör och Alfons, stackars liten...
han satt redan på morgonen och frös och när jag kom hem hade han hög feber....
var nyss in och kände på honom och febern är rätt hög nu med trots en natts sömn, så det blir en lugn dag för mig och barnen idag!

Men lite dåligt samvete har jag för att jag inte kan hjälpa till med tapetseringen idag också, fast jag var ju iofs kvar minst 3 timmar längre än de flesta andra så det kanske utjämnar lite? Hade Alfons varit pigg hade vi gått dit när Gustav ska sova men nu blir det inte ens det och handen på hjärtat så känns det iaf lite skönt att slippa städningen, den är nog det tristaste efter renoveringar...

Det är snudd på att jag måste ta fram symaskinen idag, har länge lovat Ina att sy om lite favoritklänningar till kjolar då hon inte har hjärta att skiljas från dom ;)
Sen måste jag nog kanske inse att det är vinter och lägga i åkpåsen i Gustavs vagn också, har väntat in i det längsta eftersom jag inte vill ha en iskall bebis när det blir kallt på riktigt... men barnens overaller får bo i garderoben ett tag till!

Nej, nu måste jag ha kaffe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0