städning, stormhatten och böcker

hoppsan vad kallt det var ute idag! vår termometer som alltid visar lite varmare än vad det egentligen är visade på -21!!!! Usch, jag är glad att jag lyckades få småtrollen att vilja åka bil med pappa, kanske har det hunnit bli lite varmare innan Gustav och jag ska joina dom på stormhatten. Man kan ju iaf alltid hoppas, kommer bli en hopplöst lång dag inne på förskolan annars, om vi inte kan gå ut med dom.

Barnen på stormhatten har en förmåga att bli väldigt livliga när de är inne hela dagen eller det kanske alla barn har, det kanske bara handlar om brist på engagemang från personalen och att det inte finns allt för många roliga saker att göra inne, mycket bokhyllor och soffor... hmmm... efter en höst då jag varit ganska mycket på förskolan har jag en hel del att önska om hur dom jobbar och lagt upp det, nackdelen med att vara pedagog kanske?!  Det värsta är att stället har ruggigt bra förutsättningar men tyvärr personal modell äldre så de nya sakerna man skulle kunna göra ses inte som så intressanta, har det funkat i 20 år funkar det i 20 till... eller?!
Nåväl, jag ska ladda upp med lite pysselideer och gå dit och ha en lugn em har jag tänkt iaf;)

Innan dess blir det städning om Gustav samtycker, ska ta tag i en av skrubbarna hade jag tänkt, den är nu överfylld och jag behöver lite saker som tyvärr är långt in i den, så bara att rensa på ;)

Tillsist kommer här en bokaward från Petra, ni vet den fantastiska tjejen med de underbara Willvinprodukterna!
Man ska lista tre favoritförfattare och en bok dom gjort som man gillar, kul utmaning eftersom jag läst massor förr iaf men nu hinner jag sällan, eller jag tar mig sällan tiden... har massa böcker jag skulle vilja läsa men hinner inte riktigt med...
Tack Petra för utmaningen, eftersom Gustav nu tycker att jag suttit här för länge ska jag klura lite på den och återkomma!

Ha en skön tisdag allihop!


Kommentarer
Postat av: Josefine - mamma till Hugo

Vill tipsa om en tävling i min blogg där du kan vinna stort paket NOKA-produkter. http://joosefinea.blogspot.com/2010/12/tavling-noka.html

2010-12-30 @ 17:18:44
URL: http://joosefinea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0