december och massor av kalendrar

då satt jag fast igen, under Gustav som sover i mitt knä... vi hade envishetstest och den här gången vann han. Jag har helt enkelt inte hjärta att låta barnen skrika sig till sömns... jo om dom halvgnäller lite går det bra men inte när det sakta men säkert ökar och blir otrösteliga skrik... så nu sover han här och jag passar på att göra lite annat smått och gott här vid datorn :)

Folk som känner mig vet ju att jag gillar att tävla och faktiskt brukar ha turen att vinna... nu i december brukar det poppa upp julkalendrar lite här och där och shit, i år tror jag internet svämmar över av dom!!!
några exempel är Diana som har en på sin blogg med fina priser varje dag, Höganäs, vi föräldrar, mama ja många fler finns det, bara att leta och tävla så kanske ni har tur att vinna en julklapp eller två ;)

En annan utmaning/tävling jag skrev upp mig på var ju hos Muppsan. Hon drog igång en utmaning om att använda Noka i två veckor. Jag har bara bytt ut ett mål om dagen, ibland två, och resultatet är att jag äter frukost! Har nog inte minskat så mycket på vågen men känner på byxor att dom sitter lösare, klänningen jag hade som mål inför en kompis bröllop kommer jag lätt i men upptäckte att jag måste byta dragkedja i den så jag kanske letar rätt på nåt annat iaf...
Nåväl, noka funkar för mig och har hjälpt mig få in lite bra rutiner, dock gillar jag inte alla deras smaker, vanilj är enligt mig godast och blåbär och nudlarna hör tyvärr till botten...

Nåväl, färdigbloggat för nu, jag ska försöka lägga ner G och ta tag i lite tvätt eller nåt...


Kommentarer
Postat av: Sanna

SV: Roligt att du är med och tävlar, önskar dig lycka till! Hoppas du är med och tävlar i morgon när lucka två öppnas.



Kram Sanna

2010-12-01 @ 16:15:24
URL: http://mammasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0